S'ye mektuplar
İKİNCİ GÜN
Uyandım içim cıvıl cıvıl.Kırk tane alarmla uyanamayan adam nereye kayboldu acaba.Yüzümde sürekli aptal bir tebessüm.
Gittiğim yer bastığım toprak dahamı anlamlandıki acaba.Nedir bu olmayanı var sayan illet.Dünle bugün arasında nasıl bir fark olabilirki azizim.Güneş aynı güneş.Ne değişiyor ki bi anda bütün anlamsızlıklar yerine oturuyor.Sanki herşey düzene girmiş ve dertsiz tasasız kalmışım.Sorsalar ahmaklık hali daha ötesi değil derdim lakin bu durumda güzelmiş.Bütün bir ömrü tek lafınla yoluna sermeye hazır etmek.
Asıl güzellik içtemidir yoksa sevgilidemi bunu bi uzun uzadıya masaya yatırmak lazım aslında.Güzelin olduğu kadar onu görebilen gözünde kıymeti yokmudur.Yani dönüp dolaşıp aynı muammaya atlamayı yeğliyor gönül.Mesele sevmekmi yoksa sevilmenin ağır yükünü göğüsleyebilmekmi.Mantıken baktığında sevmek kolay gibi.Herhangi bir beklenti olmadan sessizce bir köşede beklemek.Bunun ne zorluğu olabilirki?Peki ya sevilmek.Hiçbirşey olmasa bile karşıdakinin hisleri altında ezilmekten korkmak.Karşılık verememek veya daha kötüsü onun kadar önemseyememek.Sevmek kolay iş azizim hemde okadar kolayki.Zaten sana bakınca hele bide gözlerinin içine uzun uzun daldığında bir görsen beni.Suretimi değil ama ruhumun derinliklerini sana öyle şeyler anlatırki.En başta ben senim artık başka bi yerde yapamam.Ömrümün sonuna kadar iki dizinin dibinde mutlu mesut yaşar giderim der.Peki ya kalbim.O alışıkmıdır acaba kriz geçirir gibi böylesine atmaya.Birtek beyin yadırgıyor sanırım bu durumu.İyi kötü yaşayıp gidiyoruz ne gerek var aksiyona otur oturduğun yerde diyor.Ama senden sonra onun pekte bir işlevi kalmadı sankim.Ahmaklık hali demiştimya önceki satırlarda.Tam olarak ortasında kollarımı iki yana açmış bekliyorum.Sonu ne olur nereye gider hayırmıdır yoksa felaketmi bilemeden sadece o olsun yanımda yakınımda herbir hücremde düşüncesi.
Asıl olan karşıdakimidir yoksa aşkın kendi izdüşümünü bir anlığına farketmekmidir acaba.Yani özetle farklı biriside olsa beni çocukluğuma geri dönderebilirdi de sen çıktın nasip sanaymış mı dedim.Bunları anlamak için biraz daha vakit var sanırım lakin tek bildiğim seni görmek için nasıl dakikaları saydığım.Saatle alakam olmamasına rağmen nasıl her an acaba ne zaman gelecek deyişim.
Bugün biraz daha felsefesine girdik sanırım.Azıcıkta boş laflarla tabi.Zaten felsefe dediğinde yarı yarıya bu değil midir?Kendini ararken başkasının gözlerinde hayatı bulmak...